和訳の道、好きな音楽を好きなだけ

好きな曲を気ままに和訳しています。

Niall Horan Since We're Alone 歌詞和訳

こんにちは!

 

今日は久しぶりの和訳です。最近のアクセス数が増えているんですけど、自分の?と思ってしまう数でびっくりしています。ただ、私はサイト見たりした記憶がないので誰かが見てくださっていると思うことにします。

 

 

さて今回も少し物悲しいサウンドで、雨の日に似合いそうな曲です。幸い私が住んでいるところの空は雨模様なので、和訳が捗りそうです^^


Niall Horan - Since We're Alone (Audio)


Niall Horan-Since We're Alone (Audio) xD

 

どちらも同じですが、どっちも聞いて下さい!

 

 

※訳はあくまで私の解釈です。ご指摘等はコメ欄からお願いします。歌詞はお借りしました。

 

 

 

Since We're Alone

Lyrics by : Niall Horan, Greg Kurstin, Daniel Dodd Wilson and Ruth-Anne Cunningham

 

Like the rain on a sunny day

晴れた日に降る雨のように

 

There's a shadow behind your face

君の顔に翳が指す

 

Tell me what you're running from

君は何から逃げているんだ?

 

I don't know what made you so afraid

僕は知らない、君は何が怖いんだ?

 

Don't you know you got the best of me?

君は僕を完全に手に入れたんだよ

 

Yeah, you're everything I want

そうさ君は僕の欲しいものそのものなんだ

 

Anyone can see, anyone can see you're hiding

誰にも見えない、君のそんなところ誰にも見えない

 

You can talk to me

話して欲しいんだ

 

It's more than skin deep, I'm trying

肌よりも深いところまでやってみるよ

 

※サビ

Since we're alone

僕らは2人きりだから

 

Yeah, you can show me your heart

君の心の内側を僕に見せて

 

If you put it all in my hand

僕の手に全て委ねてくれるなら

 

No I swear, no I won't break it apart

努力する、壊さないよもう

 

Since we're alone

僕らは2人きりだから

 

Show me all that you are

君の全てをさらけ出して

 

And if you get lost in the light

もし明るい場所で迷子になっても

 

It's okay, I can see in the dark

大丈夫、暗闇でも君を見つけるから

 

All your thoughts running through your head

考えがぐるぐる君の頭の中を駆け巡って

 

The things you think better left unsaid

言わない方がいいって言わなかったことも

 

Just wanna know where you came from

僕はただ君がどこから来たのかを知りたいだけ

 

Why would you wanna play someone else?

他の奴らとは遊ばないんだ?

 

I love you best when you're just yourself

君が自分に正直でいられる時、僕が君を一番愛してる

 

Yeah, you're everything I want

そうさ君は僕の欲しいものそのものなんだ

 

Anyone can see, anyone can see you're hiding

誰にも見えない、君のそんなところ誰にも見えない

 

You can talk to me

話して欲しいんだ

 

It's more than skin deep, I'm trying

肌よりも深いところまでやってみるよ

 

※サビ

Since we're alone

僕らは2人きりだから

 

Yeah, you can show me your heart

君の心の内側を僕に見せて

 

If you put it all in my hand

僕の手に全て委ねてくれるなら

 

No I swear, no I won't break it apart

努力する、壊さないよもう

 

Since we're alone

僕らは2人きりだから

 

Show me all that you are

君の全てをさらけ出して

 

And if you get lost in the light

もし明るい場所で迷子になっても

 

It's okay, I can see in the dark

大丈夫、暗闇でも君を見つけるから

 

Since we're alone, alone, alone

僕らは2人きりだから

 

Yeah, you can show me your heart

君の心の中を見せて

 

※サビ

Since we're alone

僕らは2人きりだから

 

Yeah, you can show me your heart

君の心の内側を僕に見せて

 

If you put it all in my hand

僕の手に全て委ねてくれるなら

 

No I swear, no I won't break it apart

努力する、壊さないよもう

 

Since we're alone

僕らは2人きりだから

 

Show me all that you are

君の全てをさらけ出して

 

And if you get lost in the light

もし明るい場所で迷子になっても

 

It's okay, I can see in the dark

大丈夫、暗闇でも君を見つけるから

 

Since we're alone, alone, alone

僕らは2人きりだから

 

Show me your heart

君の心の中を見せて

 

Yeah, we're alone now

僕らは今2人きりだ

 

動画はお借りしました。

以上でした=3